Шаблоны для Dle 10.5 форекс портал
Авторизация
 
  • 12:09 – Коронавірус в Україні: понад 9,5 тис. хворих і рекорд зі смертності за добу 
  • 16:03 – До житомирського ТТУ надійшла нова партія нових тролейбусів 
  • 16:01 – Лежали у ямах по 3 чоловіка: на Житомирщині знайшли останки шести солдатів радянської армії 
  • 09:03 – Неодноразово погрожували: на Житомирщині рідні лісника, якого переїхав ЗІЛом односелець, вважають його смерть не випадковою 
  • 10:09 – Водоканал повідомляє про ремонті роботи та відключення води у Житомирі (АДРЕСИ) 

Єпископ Євстратій "Українська церква має право на свою незалежність"

Єдина помісна церква – мета усіх православних українців

«Візит, безперечно, незвичайний. Подібного візиту за програмою перебування і за суспільним резонансом не було вже давно. Востаннє Московський Патріарх приїздив в Україну з таким розмахом у 1990 році. Він настільки запам’ятався Патріарху Олексію, що після цього він до 2008 року в Київ приїздити не хотів. Можливо, й не планували, але так сталося, що його візит припав на час проведення з’їзду Народного Руху і весь цей з’їзд Народного Руху пішов його зустрічати. Це йому запам’яталося, напевно, на весь час його подальшого патріаршества».

В посланні Святішого Патріарха Філарета, що буде проголошене завтра, у день хрещення Київської Руси-України, «йдеться про те, що ми хочемо, щоби Патріарх Кирил під час свого візиту не тільки дивився на Україну, але і побачив її. Перед своїм візитом, даючи інтерв’ю, він сказав, що в Україні ніхто не хоче церковної автокефалії, що це є бажання тільки деяких політиків та журналістів. Щоби у Патріарха Кирила такого враження не складалося, ми хотіли би, щоби він побачив реальну ситуацію в Україні – що люди хочуть, щоб в Україні була Єдина помісна православна церква, що це не є бажання кількох політиків, що це не є воля Президента чи воля Патріарха Філарета чи ще якоїсь особи».

«Патріарх Кирил, як нам відомо, є людиною, яка прагне самостійно приймати рішення. В цьому плані ми сподіваємося, що візит в Україну буде для нього інформативним, що він зможе своїми очима побачити, - не тільки подивитися, але й побачити, не тільки слухати, але й почути, - що є насправді в Україні».

«Це питання не політичне, це питання значно вище , бо для єдиного народу, для єдиної держави нормально і правильно мати Єдину помісну незалежну православну церкву. Сама Росія таку церкву проголосила у 1448 році, і з того часу вона є і помісною, і автокефальною».

Патріарх Кирил спекулює навколо неоднозначного терміну «помісна церква»

«Патріарх Кирил говорить про те, що не можна розривати духовної єдності між Україною, Росією і Білоруссю. Ніхто не говорить про розірвання духовної єдності, бо духовна єдність – це єдність у молитві, це єдність у віровченні, це єдність у сповіданні Христового вчення, це єдність в розумінні Євангелія, і вона є духовною. А поки що, за діями Патріарха Кирила, як і його попередника, видно не тільки духовну єдність, але й єдність адміністративну, тобто єдність керівництва. Патріарх Кирил під виглядом духовної єдності прагне зберегти владу Московського Патріархату над Україною».

«Патріарх Кирил в останньому своєму інтерв’ю говорив про те, що в Україні є помісна православна церква – це УПЦ Московського Патріархату. Тут є спекуляція на неоднозначності терміну «помісна церква».

З богословської точки зору є два значення цього терміну. Одне – найбільш вживане і традиційне. Це синонім значенню «автокефальна церква», тобто адміністративно незалежна, яка має свого предстоятеля, керівника, який не підкоряється нікому, крім собору єпископів цієї церкви. А друге значення, менш розповсюджене – це значення помісної церкви як місцевої церкви. В такому значенні церква в кожній області є помісною. Де є єпископ, де є єпархія, там і є така помісна церква. Але вона не має ніяких прав адміністративної незалежності. Тому слова Патріарха Кирила про те, що УПЦ МП є помісною церквою – не більше, ніж спекуляція на двозначності цих термінів».

«Ми говоримо про автокефальну церкву, незалежну адміністративно від Московського Патріархату, але таку, яка зберігає єдність у віровченні, у богослужінні і всьому іншому з всіма православними церквами. Так само, як Московський Патріархат є адміністративно незалежним від Болгарської, Грузинської чи Константинопольської церкви, але зберігає ту саму віру і так само звершує богослужіння».

«На минулому тижні я проголошував звернення Святішого Патріарха Філарета з приводу візиту Московського Патріарха Кирила в Україну, де були дані доволі жорсткі оцінки його політичній позиції – що він їде в Україну для того, щоби пропагувати інтеграцію України в Росію. Як ми можемо бачити вже з останніх інтерв’ю, з того, які перші слова були виголошені ним тут, в Україні, наше звернення досягло своєї мети. Патріарх Кирил відмовився від політичної риторики, яка була притаманна йому ще місяць або два місяці тому». «Ми будемо дуже раді, якщо і надалі візит Патріарха Кирила буде триматися саме у цих духовних рамках».

УПЦ КП не буде каятися, бо має право на свою незалежність

«Та позиція, яку займав Московський Патріархат по відношенню до Української церкви і її незалежності протягом останніх майже 20 років, є неконструктивною. Говорити – «покайтеся всі і підкоріться Москві» - це не конструктивно. Цього не буде. Українська церква має право на свою незалежність».

«Ми не говоримо ні про боротьбу чи знищення Московського Патріархату, ні про те, що ми маємо до нього якусь ненависть чи ворожнечу. Абсолютно ні. Наше прагнення – щоби Українська церква з Російською були братніми церквами, як це прийнято між всіма православними церквами, але не було б керівництва Українською церквою з Москви. Це не є нормально в нинішніх історичних умовах».

«Треба змінювати риторику, треба змінювати спосіб діяння, треба Українську церкву відпускати з-під своєї влади».

«Київський Патріархат не розпадеться навіть тоді, коли Патріарх Філарет, як і всі люди відійде у кращий світ. Київський Патріархат є і буде існувати, бо це є помісна церква, не церква однієї особи чи політичний проект».

«Як людина мудра, як людина досвідчена, Патріарх Кирил здатний на те, щоби побачити цю реальність, і ми сподіваємося, що Господь дасть йому сили усвідомити, що Українську церкву краще відпустити і мати дружню, братську, хоча незалежну і самостійну Українську помісну православну церкву». «Ми будемо молитися за Патріарха Кирила, щоб Господь врозумив його, відкрив й ому очі і серце і щоби те болісне розділення, яке є, зрештою припинилося. Припинилося не через підпорядкування Української церкви Москві, а через об’єднання православних в Україні в Єдиній помісній православній церкві».

«На даному етапі наше найбільше бажання – розпочати діалог. Ми розуміємо, що існує багато складнощів, багато проблем і суперечок, але найголовніше, щоби ми спілкувалися не за допомогою прес-конференцій, не за допомогою телевізійних новин чи газетних шпальт, як це є зараз, а щоби ми сіли за один стіл, лицем до лиця, висловили всі свої побажання, пропозиції і таким чином через діалог, через порозуміння знайшли вихід із тієї складної ситуації, яка є в Українській церкві зараз».

«Ми відкриті до діалогу при умові, що ця зустріч буде з конструктивною метою і нам не будуть у черговий раз казати, що «ви, прокляті розкольники, маєте на колінах до нас прийти і покаятися», а щось більш відповідне до нинішньої ситуації, більш конструктивне. Нам не треба довго збиратися. Ми про такі контакти говоримо давно і наш думка не змінюється».

«Коли Патріарх Кирил сказав, що він не планує проводити ніяких зустрічей, окрім тих, які є у програмі візиту, то тут є речі, які можуть бути швидко змінені: можуть бути внесені зміни до програми візиту. Це залежить суто від нього, бо це не є Конституція, яку змінити дуже складно. І друге – те, що Патріарх Кирил «не планує» - це означає, що сьогодні не планує, а до вечора, можливо, і запланує. Двері залишилися не закриті і не відкриті. Він залишає можливість для діалогу».

Сутички під церковними гаслами: не піддавайтесь на провокації!

«Розділення, яке сталося в Україні, значною мірою було зорганізовано з Москви в 1991-92 роках. Хочу нагадати, що 1-3 листопада 1991 року у Києво-Печерській лаврі відбувся собор Української православної церкви, де всі делегати собору, включно із архієреями, які зараз у Московському Патріархаті, виступили за автокефалію Української церкви. Тоді в церкві була однодумність. Але деякі сили в Росії вирішили, що не можна втрачати влади Московського Патріархату над Україною, і тому почалося збурювання всередині Української церкви».

«В руках Патріарха Кирила зараз подолати це протистояння, бо саме діями Москви воно було викликане. Якби не було тоді розпалення цієї ворожнечі всередині Української церкви, церква сьогодні була би єдиною».

«Зрештою, не Патріарх Філарет поїхав у Москву і там його зустрічають пікетами, а Московський Патріарх приїхав сюди. І пікетує його не церква – пікетують його політичні і громадські організації, які висловлюють своє ставлення до нього як до діяча, який представляє російську нинішню політику».

«Разом з тим, ми закликали і ще раз закликаємо всіх бути стриманими і не піддаватися на провокації».

Кого боїться Патріарх?

«Що мене особисто вразило на початку цього візиту – надзвичайно велика кількість охорони навколо Патріарха. Навіть навколо державних діячів ми навряд чи побачимо стільки охорони. Навіть в минулому році, коли відбувався візит Вселенського Патріарха і інших глав церков, охорона стояла десь осторонь.

Зараз можна було бачити, як Патріарх Кирил знаходився у щільному кільці чоловіків у цивільному міцної статури, які буквально відштовхували всіх, хто хотів взяти благословення у Патріарха.

Жоден глава православної церкви у світі, окрім Патріарха Кирила, не має державної охорони. Можна певною мірою пояснити те, що його треба охороняти саме в Україні, бо тут проти нього будуть протестувати, але ми знаємо, що цю охорону від нього не знімають і в Москві. Навіть на богослужіннях в храмі поруч з ним стоїть ця охорона. Виникає питання: кого боїться Патріарх Кирил?

Це є теж певний прикрий знак того, яке місце Російська церква займає в нинішній Російській Федерації. З одного боку, це вказує на тісний зв'язок між державою і церквою в Росії. З іншого боку, мені здається, що це певний спосіб контролю за Патріархом. Тому що Патріарх, який цілодобово охороняється, перебуває під цілодобовим контролем.

Тому той стан, в якому перебуває Патріарх Кирил – це своєрідна золота клітка в нинішній Російській Федерації».
рейтинг: 
  • Не нравится
  • 0
  • Нравится
загрузка...
Оставить комментарий


Новини України і світу
  • Реклама
  • Ваш вибір?
  • Опитування
Чи підтримуєте ви ініціативу введення візового режиму України з Росією?
Рекомендуємо
  • Погода
  • Пошук роботи
  • Партнери

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

Загрузка...
Загрузка...

UKR.NET -новини зі всієї України!
Квитки онлайн та фільми в кінотеатрах.
Пошук автомобілів по найкращій ціні на AVTOsale.ua.
Повна телепрограма на тиждень від TVgid.ua.

Гороскоп
Ми в соцмережах
  • Вконтакті
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+